Saturday 19 September 2015

PENDAHULUAN

PENDAHULUAN

                 Assalammualaikum dan salam sejahtera kami ucapkan kepada pembaca semua. Laman blog ini direka oleh kami warga politeknik merlimau melaka bagi menyempurnakan tugasan e-folio dari subjek pengajian malaysia. Semoga perkongsian ilmu ini bermanfaat pada semua. Selamat membaca.Pertama sekali saya bersyukur kehadrat ilahi kerana memberi peluang kepada kami sekumpulan untuk melakukan tugasan kerja kursus dalam e-folio ini. Kami ditugaskan untuk membuat laman blog , meskipun ini adalah pertama kali kami membuat laman blog kami sendiri. Namun kami akan cuba yang terbaik untuk menyiapkan tugasan ini.

           Tajuk yang kami pilih adalah tempat bersejarah “Bukit Kepong” di Muar,Johor. Kami memilih Bukit Kepong sebagai lokasi kajian kami. Kami memilih kawasan tersebut kerana sejarah lampau yang diwarisi tempat tersebut . Banyak perisitiwa yang di tempat tersebut . kami dengan sepenuh daya usaha menjalankan penuh adil dan saksama . terima kasih kepada tenaga pengajar Pengajian Malaysia kami . 

          

      Objektif
1.Menerapkan nilai atau unsur patriotisme di dalam kajian
2.Mengenalpasti sumber-sumber sejarah yang tepat dan benar
3.Mengukuhkan hubungan sosial dengan masyarakat setempat
4.Memperluaskan ilmu pengetahuan tentang sejarah
5.Memupukkan semangat kerjasama di dalam kumpulan 

         Semoga perisian yang disampaikan oleh kami berguna untuk semua. Kita juga perlu sentiasa ingat jika kita tidak menjaga negara kita sejarah mungkin berulang dan segala pengorbanan para pejuang kita hanya jadi sia-sia. Marilah kita bersama-sama memupuk semangat cintakan negara untuk kesejahteraan bersama. 



No comments:

Post a Comment